Bu Projeler, küçük ölçekli ve/veya Erasmus+ deneyimi az olan ya da hiç olmayan kurum/kuruluşlara ve onların katılımcılarına kurumsal kapasiteleri ve deneyimleri doğrultusunda Erasmus+ Programından yararlanma fırsatı sunar. Erasmus+ Küçük Ölçekli Ortaklıklar, İşbirliği Ortaklıklarına kıyasla daha kısa süreli ve daha düşük bütçeli olduğu gibi basitleştirilmiş koşullarla Programa ilk kez başvuracaklar için kolaylık sağlamaktadır. Bu proje türünden daha geniş yelpazedeki paydaşların yararlanması mümkündür. Küçük Ölçekli Ortaklıklar aracılığıyla kurumlar; işbirliği ağları oluşturma, uluslararası kapasitelerini artırma, yenilikçi fikir, uygulama ve yöntemleri paylaşma fırsatı bulacaktır.
Program Ülkesinde yerleşik olmak şartıyla eğitim, öğretim, gençlik, spor ve diğer sosyo-ekonomik sektörlerden tüzel kişiliği haiz kamu ya da özel tüm kurum/kuruluşlar KA210 Küçük Ölçekli Ortaklıklara başvuru yapabilir. Ortaklık bünyesindeki tüm kurum/kuruluşlar adına koordinatör kurum tarafından başvuru sunulur.
Küçük Ölçekli Ortaklıklar proje başvurusunda en az 2 farklı Program Ülkesinden en az 2 ortak olmalıdır. Bir ortaklıkta azami katılımcı kuruluş sayısı yoktur.
Projenin ele aldığı önceliğe ve hedeflere bağlı olarak Küçük Ölçekli Ortaklıklar, farklı deneyimlerinden, profillerinden ve özel uzmanlıklarından yararlanmak ve ilgili ve yüksek kaliteli proje sonuçları üretmek için en uygun ve çeşitli ortakları içermelidir.
Ortaklıkta yer alacak tüm kuruluşlar başvuru aşamasında belirlenmiş olmalıdır.
KA210 projelerinin her biri için Program Rehberinde özel olarak belirtilen ortaklık kurma şartları sağlandıktan sonra aynı ülkeden birden fazla kurum aynı projede yer alabilir.
Hayır, KA210 projelerine Program Ülkesi olmayan diğer ülkelerden kurum/kuruluşlar ortak olarak dahil edilemez. Küçük Ölçekli Ortaklıklar, sadece Program Ülkelerinden kuruluşlar arasındaki işbirliğini hedefler.
Hayır, KA210 projelerinde “ilgili ortak (associated partner)” eklenemez.
Okul eğitimi, mesleki eğitim, yetişkin eğitimi ve gençlik alanında sunulan tüm KA210 projeleri için geçerli olmak üzere, aynı kuruluş (bir OID) son başvuru tarihinde yalnızca bir kez KA210 proje başvurusu yapabilir.
Okul eğitimi, mesleki eğitim, yetişkin eğitimi ve gençlik alanlarında tüm Ulusal Ajanslara sunulan tüm KA210 projeleri için geçerli olmak üzere, aynı kuruluş, başvuru sahibi veya ortak olarak son başvuru tarihine kadar toplamda en fazla 5 tane KA210 projesinde yer alabilir.
Devam eden projesi olan bir kurum, kurumsal kapasitesini de göz önüne alarak farklı ortaklarla ve farklı konularda tekrar proje başvurusu yapabilir.
Kurumsal kapasitenin birden fazla proje yürütmeye imkan veriyor olmasına dikkat edilmesinin yanı sıra mükerrer finansmana neden olabilecek, birbirine benzer projelerin değerlendirme aşamasında elenebileceği de unutulmamalıdır.
Ayrıca kurumsal kapasite Program Kılavuzu’nun operasyonel kapasite başlığı altındaki kurallara göre ulusal ajanslar tarafından da hibelendirme kriteri olarak değerlendirilebilmektedir.
Projede yer alacak ortakların bulunması sorumluluğu başvuru sahibi kuruluşlara aittir. Ortak bulmak için Avrupa Komisyonu tarafından önerilen araçlardan Erasmus+ Proje Sonuçları Platformu, European School Education Platform, EPALE ve SALTO’yu / OTLAS’ı kullanabilirsiniz.
Katılım Formu (Accession Form), bir projeye katılan diğer tüm kuruluşların, koordinatör kuruma koordinatör olarak hareket etme sorumluluğunu vermek için imzaladığı belgedir. Katılım Formu proje ortağı kurumların yasal temsilcileri tarafından imzalanır. Bu belge başvuru formunun "Ekler" bölümünden indirilmelidir.
Ortaklar başvuruya habersiz eklenmemeli ve OID numaraları izinsiz kullanılmamalıdır.
Ortaklık projelerinde kurulan ortaklığın amacı, yapısı, uzmanlıkları, vb. birtakım kalite unsurları “Ortaklığın ve İşbirliği Düzenlemelerinin Kalitesi” başlıklı hibe kriterine göre içerik değerlendirmesine tabi tutulmaktadır. Bu bağlamda, kabul edilmiş bir KA2 projesinin sunulan bu ortaklık yapısı ile taahhütlerini yerine getirmesi beklenir. Ancak, uygulama aşamasında çok zorunlu hallerde ve Ulusal Ajans tarafından onaylanması şartıyla ortak değişikliği mümkün olabilir. Başvuru aşamasında güçlü bir ortaklık yapısı kurulması önemlidir ve projenin başarılı bir şekilde yürütülmesi için bu yapının korunması beklenir.
Proje başvuruları için öncelik verilen sektörün başvuru formunun kullanılması beklenmektedir. Başvurunun sunulacağı alan ve buna göre doldurulacak form seçiminde, projenin amacı, katılımcı kurumların ihtiyaçları, ulaşılmak istenen hedef kitle ve proje hedeflerinin KA2 kapsamındaki sektörel önceliklerden hangileri ile ağırlıklı olarak örtüştüğü dikkate alınmalıdır.
Bir Küçük Ölçekli Ortaklıklar projesinde, yatay veya sektöre özgü önceliklerden en az bir ve en fazla üç öncelik seçilebilmektedir. Bu öncelikler, Program Rehberinde belirtilmektedir.
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından ulusal bağlamda belirlenmiş bir öncelik bulunmamaktadır.
Küçük Ölçekli Ortaklıklar projelerinde toplam proje bütçesi 30.000 Avro ya da 60.000 Avro olarak götürü usulde (lump sum) başvuru aşamasında seçilir. Başvuru sahipleri, üstlenmek istedikleri faaliyetlere ve ulaşmak istedikleri sonuçlara göre önceden tanımlanmış bu iki miktar arasından seçim yapacaklardır.
Proje bütçesinde planlanan faaliyetlerin listesi ve her bir faaliyete ayrılan hibe payı belirtilmelidir.
Hibe tutarının belirlenmesinde proje süresi belirleyici değildir. Talep edilecek toplu tutarın seçimi, başvuru sahibinin projenin toplam maliyetine ilişkin kendi tahminine dayanmalıdır. Bu tahminden yola çıkarak başvuru sahipleri, ihtiyaçlarına en uygun olan ve fonların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayacak toplu tutarı seçmelidir.
Küçük Ölçekli Ortaklıklar için götürü usulde (lump sum) toplam proje bütçesi olarak 30.000 Avro ya da 60.000 Avro hibe desteği sunulmaktadır. Başvuru sahipleri, üstlenmek istedikleri faaliyetlere ve ulaşmak istedikleri sonuçlara göre projenin toplam maliyetine ilişkin yaptıkları tahmin doğrultusunda Program Rehberinde tanımlanmış bu iki miktar arasından seçim yapar. Başvuruda planlanan faaliyetlerin listesi ve her bir faaliyete ayrılan hibe payı belirtilmelidir. Hedefler, faaliyetler ve amaçlanan sonuçlar birbirleriyle açıkça bağlantılı olmalı ve tutarlı bir şekilde sunulmalıdır. Başvuruda, her bir faaliyetin uygunluğunu ve diğer faaliyetlerle tutarlılığını değerlendirebilmek için bütçe planı hakkında yeterli bilgi sağlanmış olmalıdır.
Götürü hibe modeli hakkında Komisyon tarafından yayınlanan "Handbook on the lump sum funding model" dikkate alınmalıdır.
Bütçe paylaşımına ortaklık içinde bütün paydaşlarca başvuru aşamasında karar verilir. Başvuru formunda her ortağın alması gereken hibe tutarı belirtilmiş olmalıdır. Projenin kabul edilmesi durumunda, Ulusal Ajans sadece koordinatör ile sözleşme imzalar. Sözleşmede onaylanan hibe tutarları koordinatör tarafından ortaklara transfer edilecektir. Koordinatör kuruluş ile proje ortağı kuruluşlar arasında ayrıca, hak ve yükümlülüklere ilişkin ikili sözleşmeler imzalanması tavsiye edilmektedir. Proje sürecindeki raporlamaları, proje ortaklarından aldığı belgeler doğrultusunda koordinatör kuruluş yapar.
Ortaklık düzenlemeleri hakkında "Handbook on the lump sum funding model" Ek III’teki bilgilerden faydalanabilirsiniz.
Bu projelerin hareketlilik odaklı olmadıkları unutulmamalıdır. Projenin amacına doğrudan ve olmazsa olmaz bir katkı sağlayacaksa öğrenme / öğretme / eğitim faaliyetleri desteklenebilmektedir. Ulusötesi faaliyetlerde tüm ortakların ülkesine hareketlilik yapma şartı yoktur.
Hareketlilik odaklı bir proje yürütülmek isteniyorsa, örneğin gençlerin, öğrenci/öğrenicilerin, personelin bireysel öğrenme amaçlı yurt dışı hareketlilikleri amaçlanıyorsa Erasmus+ Bireylerin Öğrenme Hareketliliği başlığı altındaki KA1 fırsatlarına bakılmalıdır.
Avrupa Birliği bütçesi tarafından finanse edilen tüm hibeler gibi, bu eylem kapsamındaki katkılar, eş finansman ve kar amacı gütmeme ilkelerine uygun olacaktır. Eş finansman ilkesi, eylemi gerçekleştirmek için gerekli kaynakların tamamen hibe tarafından sağlanmadığı anlamına gelir. Eş finansman, yararlanıcının kendi kaynakları, faaliyetten elde edilen gelir veya üçüncü şahıslardan mali veya ayni katkılar şeklinde sağlanabilir. Küçük Ölçekli Ortaklıklar kapsamında, eş finansman ilkesinin uygulanmasında başvuruda sunulan proje faaliyetlerinin toplam tutarının fiilen talep edilen hibe tutarından daha yüksek olması beklenmektedir. Ancak bunun ayrıntılı bir bütçe ile gösterilmesine gerek yoktur. Örnek olarak, bir başvuru sahibi 30.000 Avro toplu ödeme talep ederse, tüm kalemlerin toplamı 30.000 Avro'dan fazla olan ayrıntılı bir proje bütçesi sunması istenmeyecek olup yalnızca planlanan faaliyetlerin tahmini değerinin talep edilen hibe miktarından fazla olduğunu göstermesi gerekecektir.
Proje kurgusunda eksiklik, kurumların ihtiyacıyla proje konusunun örtüşmemesi, ortakların görev ve sorumluluklarının açıklanmaması, bütçenin iyi planlanmaması, gerekçelendirmede eksiklik, yaygınlaştırma faaliyetlerine önem verilmemesi gibi hususlar kabul edilmeyen projelerin ortak özellikleridir.
İşbirliği Ortaklıkları, kurumsal, yerel, bölgesel, ulusal ya da Avrupa düzeyinde yenilikçi uygulamaların geliştirilmesi, transferi ve / veya uygulanmasını desteklemeyi amaçlayan projelerdir. Bu projeler, okul eğitimi, mesleki eğitim, yetişkin eğitimi, yükseköğretim ve gençlik alanlarında faaliyet gösteren kuruluşlar ve katılımcıları için kurumsal kapasiteleri ve deneyimleri doğrultusunda iş birliği ortaklıkları kurma yoluyla Avrupa düzeyinde ortak ağlar geliştirmelerine, ulusötesi düzeyde çalışmalarına, uluslararasılaşma kapasitelerini güçlendirmelerine, yeni uygulama ve yöntemler geliştirmelerine ve iyi uygulama ve fikirlerini paylaşmalarına olanak sağlar.
İşbirliği Ortaklıkları, içinde yer alan kuruluşların ortaklık sonucunda ulaşmak istedikleri uzun vadeli ve genel hedefleri göz önüne alarak, kuruluşların uluslararasılaşma stratejilerini desteklemeyi ve geliştirmeyi amaçlar. Proje sonuçları, kalite açısından yeterli ve tek bir kuruluş tarafından ulaşılamayacak düzeyde olmalıdır. Proje aynı zamanda sürdürülebilir olmalı ve projenin Avrupa çapında katma değeri açıkça ifade edilmelidir. İşbirliği Ortaklıkları katılan tüm kuruluşların uluslararasılaşmasını desteklemelidir. Bu sebeple, İşbirliği Ortaklıkları sadece ortaklıkta yer alan kişilerin değil; her bir ortak kurumun oluşturduğu ortak çabanın taahhüdünü yansıtır.
Projenin yenilikçi yönü iyi araştırılmış, kanıta dayalı bir ihtiyaç analizine dayandırılmış olmalıdır. İşbirliği Ortaklıkları projeleri, ortaklık yapısı ve genel olarak bir eğitim projesi için mutlaka yenilikçi olmalıdır. Örneğin projenin e-öğrenmeyi içermesi yeterli değildir. Bu yaklaşımın yenilikçi yönü açıkça ifade edilmelidir.
Program Ülkesinde yerleşik olmak ve en az 2 yıldır faal olmak şartıyla eğitim, öğretim, gençlik, spor ve diğer sosyo-ekonomik sektörlerden tüzel kişiliği haiz kamu ya da özel tüm kurum/kuruluşlar KA220 İşbirliği Ortaklıklarına başvuru yapabilir. Ortaklık bünyesindeki tüm kurum/kuruluşlar adına koordinatör kurum tarafından başvuru sunulur.
İşbirliği Ortaklıkları proje başvurusunda en az 3 farklı Program Ülkesinden en az 3 ortak olmalıdır. Bir ortaklıkta azami katılımcı kuruluş sayısı yoktur.
Projenin ele aldığı önceliğe ve hedeflere bağlı olarak İşbirliği Ortaklıkları, farklı deneyimlerinden, profillerinden ve özel uzmanlıklarından yararlanmak ve ilgili ve yüksek kaliteli proje sonuçları üretmek için en uygun ve çeşitli ortakları içermelidir.
Ortaklıkta yer alacak tüm kuruluşlar başvuru aşamasında belirlenmiş olmalıdır.
KA220 projelerinin her biri için Program Rehberinde özel olarak belirtilen ortaklık kurma şartları sağlandıktan sonra aynı ülkeden birden fazla kurum aynı projede yer alabilir.
KA220 projelerine en az 3 Program Ülkesinden en az 3 ortak şartı sağlandıktan sonra ve projeye önemli bir katma değer sağlaması koşuluyla, Programla ilişkili olmayan 3. ülkelerden kuruluşlar da dahil edilebilir. Ancak, bu ülkeler Program Rehberinin Uygun Ülkeler başlığı altında sayılan 1., 2. ve 3. bölgelerde yer alan (Belarus hariç, Belarus eklenemez) ülkelerle sınırlandırılmıştır. Bu ülkelerden kuruluşlar projeye ortak olarak eklenebilirse de proje koordinatörü ya da başvuru sahibi olamazlar.
Projeye Programla ilişkili olmayan 3. ülke dahil etmek istendiğinde bu ülkenin projedeki rolünün, Avrupa çapında yaratacağı katma değeri ortaya koyacak biçimde detaylandırılması beklenmektedir. Bir Programla ilişkili olmayan 3. ülkenin katma değeri, projenin yaratacağı etki/çıktı bağlamında mevcut Program Ülkelerinden böyle bir katkı sağlayamama şartı ile özel bir uzmanlığı olmasına bağlıdır. Programla ilişkili olmayan 3. ülkenin katkısı olmaksızın da proje çıktılarına ulaşılabiliyor veya Programla ilişkili olmayan 3. ülkenin yeri Program Ülkesinden bir ortak ile doldurulabilir ise proje önerisinin revize edilmesi önerilir. Bu koşulları sağlamayan projeler seçim açısından dikkate alınmayacaktır.
KA220 başvurularına “ilgili ortak (associated partner)” eklemek mümkündür. Resmi olarak projeye katılan ve AB hibesi alan kurum/kuruluşlara ek olarak, belirli proje görevlerinin/faaliyetlerinin uygulanmasına katkı sağlayan veya projenin yaygınlaştırılmasını ve sürdürülebilirliğini destekleyen kamu sektörü veya özel sektörden “ilgili ortaklar” projeye dâhil edilebilir. Sözleşme yönetimi ile ilgili hususlarda bu ortaklar, proje ortağı olarak kabul edilmez ve hibe almazlar. Bununla birlikte, ilgili ortakların projedeki ve farklı faaliyetlerdeki rolü açık bir şekilde belirtilmelidir.
Yükseköğretim hariç, okul eğitimi, mesleki eğitim, yetişkin eğitimi ve gençlik alanlarında tüm ulusal ajanslara sunulan tüm KA220 projeleri için geçerli olmak üzere, aynı kuruluş (bir OID), başvuru sahibi veya ortak olarak son başvuru tarihine kadar toplamda en fazla 10 tane KA220 projesinde yer alabilir.
Devam eden projesi olan bir kurum, kurumsal kapasitesini de göz önüne alarak farklı ortaklarla ve farklı konularda tekrar proje başvurusu yapabilir.
Kurumsal kapasitenin birden fazla proje yürütmeye imkan veriyor olmasına dikkat edilmesinin yanı sıra mükerrer finansmana neden olabilecek, birbirine benzer projelerin değerlendirme aşamasında elenebileceği de unutulmamalıdır.
Ayrıca kurumsal kapasite Program Kılavuzu’nun operasyonel kapasite başlığı altındaki kurallara göre ulusal ajanslar tarafından da hibelendirme kriteri olarak değerlendirilebilmektedir.
Projede yer alacak ortakların bulunması sorumluluğu başvuru sahibi kuruluşlara aittir. Ortak bulmak için Avrupa Komisyonu tarafından önerilen araçlardan Erasmus+ Proje Sonuçları Platformu, European School Education Platform, EPALE ve SALTO’yu / OTLAS’ı kullanabilirsiniz.
Katılım Formu (Accession Form), bir projeye katılan diğer tüm kuruluşların, koordinatör kuruma koordinatör olarak hareket etme sorumluluğunu vermek için imzaladığı belgedir. Katılım Formu proje ortağı kurumların yasal temsilcileri tarafından imzalanır. Bu belge başvuru formunun "Ekler" bölümünden indirilmelidir.
Ortaklar başvuruya habersiz eklenmemeli ve OID numaraları izinsiz kullanılmamalıdır.
Projede resmi olarak yer almayan ilgili (associated) ortakların Katılım Formunu imzalamasına gerek yoktur.
Ortaklık projelerinde kurulan ortaklığın amacı, yapısı, uzmanlıkları, vb. birtakım kalite unsurları “Ortaklığın ve İşbirliği Düzenlemelerinin Kalitesi” başlıklı hibe kriterine göre içerik değerlendirmesine tabi tutulmaktadır. Bu bağlamda, kabul edilmiş bir KA2 projesinin sunulan bu ortaklık yapısı ile taahhütlerini yerine getirmesi beklenir. Ancak, uygulama aşamasında çok zorunlu hallerde ve Ulusal Ajans tarafından onaylanması şartıyla ortak değişikliği mümkün olabilir. Başvuru aşamasında güçlü bir ortaklık yapısı kurulması önemlidir ve projenin başarılı bir şekilde yürütülmesi için bu yapının korunması beklenir.
Proje başvuruları için öncelik verilen sektörün başvuru formunun kullanılması beklenmektedir. Başvurunun sunulacağı alan ve buna göre doldurulacak form seçiminde, projenin amacı, katılımcı kurumların ihtiyaçları, ulaşılmak istenen hedef kitle ve proje hedeflerinin KA2 kapsamındaki sektörel önceliklerden hangileri ile ağırlıklı olarak örtüştüğü dikkate alınmalıdır.
Bir İşbirliği Ortaklıkları projesinde, yatay veya sektöre özgü önceliklerden en az bir ve en fazla üç öncelik seçilebilmektedir. Bu öncelikler, Program Rehberinde belirtilmektedir.
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından ulusal bağlamda belirlenmiş bir öncelik bulunmamaktadır.
Başvuruda belirtilen faaliyetlere ve iş paketlerine göre çeşitli hibe fırsatları sunulmaktadır. Toplam proje hibesi 120.000 Avro, 250.000 Avro veya 400.000 Avro olacak şekilde üç farklı götürü usulü (lump sums) hibe modelinden oluşmaktadır. Başvuru sahipleri, başvuruda belirttikleri faaliyetlere, tasarladıkları iş paketlerine ve ulaşmak istedikleri hedeflere göre bu üç hibe modelinden birini seçer.
Hibe tutarının belirlenmesinde proje süresi belirleyici değildir. Talep edilecek toplu tutarın seçimi, başvuru sahibinin projenin toplam maliyetine ilişkin kendi tahminine dayanmalıdır. Bu tahminden yola çıkarak başvuru sahipleri, ihtiyaçlarına en uygun olan ve fonların verimli bir şekilde kullanılmasını sağlayacak toplu tutarı seçmelidir.
Başvuru sahipleri proje faaliyetlerini "İş Paketleri" şeklinde planlamalıdır. Bir iş paketi, belirli bir hedefin gerçekleştirilmesine katkıda bulunacak faaliyetler bütünüdür. Bir projede en fazla beş iş paketi yer alması tavsiye edilmektedir. Bu iş paketlerinden biri proje yönetimidir ve başvuru formunda ilk paket olarak yer almaktadır. Diğer iş paketleri; proje hedefleri, hedeflere ulaşmak için planlanan faaliyetler, beklenen sonuçlar ve sonuçlara ilişkin göstergeler doğrultusunda hazırlanır. Planlanan her iş paketi için, iş paketinin ilişkili olduğu hedef ve elde edilebilir çıktılar ayrıntılı şekilde açıklanmalıdır. İş paketleri ve götürü hibe modeli hakkında Komisyon tarafından yayınlanan "Handbook on the lump sum funding model" dikkate alınmalıdır.
Proje yönetimi iş paketi, projenin yürütülmesi ile ilgili her türlü planlama, koordinasyon, ortaklar arası iletişim, izleme ve denetleme, küçük ölçekli eğitim, öğretim faaliyetleri, öğretim materyalleri, sanal işbirliği ve yerel proje aktiviteleri, yaygınlaştırma faaliyetleri vb. için kullanılabilir. Bu faaliyetlere ilişkin maliyetler şunlar olabilir: proje yönetimi giderleri, idari personel maliyetleri, proje yönetim toplantıları, muhasebe, çeviriler, proje faaliyetlerinin izlenmesi, vb. Proje yönetimine ayrılan hibe tutarı, toplam bütçenin en fazla %20'si kadar olabilir.
Bütçe paylaşımına ortaklık içinde bütün paydaşlarca başvuru aşamasında karar verilir. Başvuru formunda her ortağın alması gereken hibe tutarı belirtilmiş olmalıdır. Projenin kabul edilmesi durumunda, Ulusal Ajans sadece koordinatör ile sözleşme imzalar. Sözleşmede onaylanan hibe tutarları koordinatör tarafından ortaklara transfer edilecektir. Koordinatör kuruluş ile proje ortağı kuruluşlar arasında ayrıca, hak ve yükümlülüklere ilişkin ikili sözleşmeler imzalanması tavsiye edilmektedir. Proje sürecindeki raporlamaları, proje ortaklarından aldığı belgeler doğrultusunda koordinatör kuruluş yapar.
Ortaklık düzenlemeleri hakkında "Handbook on the lump sum funding model" Ek III’teki bilgilerden faydalanabilirsiniz.
İşbirliği projelerinde ortaklık faaliyetlerinin, yenilikçi ve iyi uygulama değişimlerinin hedeflendiği, bu projelerin hareketlilik odaklı olmadıkları unutulmamalıdır. Projenin amacına doğrudan ve olmazsa olmaz bir katkı sağlayacaksa öğrenme / öğretme / eğitim faaliyetleri desteklenebilmektedir. Ulus ötesi faaliyetlerde tüm ortakların ülkesine hareketlilik yapma şartı yoktur.
Hareketlilik odaklı bir proje yürütülmek isteniyorsa, örneğin gençlerin, öğrenci/öğrenicilerin, personelin bireysel öğrenme amaçlı yurt dışı hareketlilikleri amaçlanıyorsa Erasmus+ Bireylerin Öğrenme Hareketliliği başlığı altındaki KA1 fırsatlarına bakılmalıdır.
Avrupa Birliği bütçesi tarafından finanse edilen tüm hibeler gibi, bu eylem kapsamındaki katkılar, eş finansman ve kar amacı gütmeme ilkelerine uygun olacaktır. Eş finansman ilkesi, eylemi gerçekleştirmek için gerekli kaynakların tamamen hibe tarafından sağlanmadığı anlamına gelir. Eş finansman, yararlanıcının kendi kaynakları, faaliyetten elde edilen gelir veya üçüncü şahıslardan mali veya ayni katkılar şeklinde sağlanabilir. İşbirliği Ortaklıkları kapsamında, eş finansman ilkesinin uygulanmasında başvuruda sunulan proje faaliyetlerinin toplam tutarının fiilen talep edilen hibe tutarından daha yüksek olması beklenmektedir. Ancak bunun ayrıntılı bir bütçe ile gösterilmesine gerek yoktur. Örnek olarak, bir başvuru sahibi 120.000 Avro toplu ödeme talep ederse, tüm kalemlerin toplamı 120.000 Avro'dan fazla olan ayrıntılı bir proje bütçesi sunması istenmeyecek olup yalnızca planlanan faaliyetlerin tahmini değerinin talep edilen hibe miktarından fazla olduğunu göstermesi gerekecektir.
Proje kurgusunda eksiklik, kurumların ihtiyacıyla proje konusunun örtüşmemesi, ortakların görev ve sorumluluklarının açıklanmaması, bütçenin iyi planlanmaması, gerekçelendirmede eksiklik, yaygınlaştırma faaliyetlerine önem verilmemesi gibi hususlar kabul edilmeyen projelerin ortak özellikleridir.