Sıkça Sorulan Sorular - Yetişkin Eğitimi

KA122-ADU Yetişkin Eğitimi Öğrenici ve Personel Hareketliliği Projeleri Yetişkin Eğitimi Kuruluşlarına hangi fırsatları sunar?

Yetişkin Eğitimi Öğrenici ve Personel Hareketliliği Projeleri, ülkemizdeki yetişkin eğitimi kuruluşlarında yetişkin eğitiminden sorumlu olan personel ile bu kuruluşlarda eğitim alan yetişkin öğreniciler için yurt dışı hareketlilik fırsatları sunar. Yetişkin eğitiminden sorumlu personel için yurt dışı hareketlilik faaliyetleri işbaşı eğitim, eğitim-öğretim görevlendirmesi, kurs ve eğitimlerdir. Yetişkin öğreniciler, bu projeler kapsamında grup hareketliliği veya bireysel öğrenme hareketliliği yapabilir. Ayrıca, uzman ev sahipliği, öğretmen ve eğitmen ev sahipliği ile hazırlık ziyareti gibi faaliyetler de desteklenmektedir.

 

KA122-ADU projeleri için uygun katılımcı kimdir?

Faaliyetin hedef kitlesi, ülkemizdeki yetişkin eğitimi kuruluşlarında görevli yetişkin eğitiminden sorumlu personel ile yetişkin eğitimi kuruluşlarında eğitim alan özellikle düşük vasıflı yetişkin öğreniciler başta olmak üzere daha az fırsata sahip olan yetişkin öğrenicilerdir.

 

Yurt dışı hareketlilik faaliyetine katılması planlanan personelin hareketlilik tarihinde, yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren ve gönderen kuruluş olarak tanımlanan kuruluşun personeli olması gerekmektedir.

 

Yurt dışı hareketlilik faaliyetine katılması planlanan özellikle düşük vasıflı yetişkin öğreniciler başta olmak üzere daha az fırsata sahip yetişkin öğrenicilerin hareketlilik tarihinde, yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren ve gönderen kuruluş olarak tanımlanan kuruluşun yetişkin eğitimi faaliyetlerinde kayıtlı öğrenicisi olması gerekmektedir.

 

Diğer faaliyetler için Program üyesi ülkelerden olmak şartıyla, uzman ev sahipliği için yetişkin eğitimi alanında uzman kişiler, öğretmen ve eğitmen ev sahipliği için eğitimi devam eden ya da yeni mezun öğretmen adayları, hazırlık ziyareti için personel hareketliliği için belirtilen şartları taşıyan kişiler uygun katılımcı olarak kabul edilir.

 

Uygun yetişkin öğrenici kimdir?

Erasmus+ Programı kapsamında Yetişkin Eğitimi Hareketlilik faaliyetleri aracılığıyla yurt dışında eğitim alabilecek “özellikle düşük vasıflı yetişkin öğreniciler başta olmak üzere daha az fırsata sahip yetişkin öğreniciler” aşağıdaki şekillerde tanımlanmaktadır:

  • En az lise eğitimini tamamlamamış olan düşük eğitim seviyesine sahip yetişkinler (başka bir ifadeyle lise eğitimi seviyesinin altında kalan yetişkinler)
  • Temel matematik ve okuma görevlerini tamamlamada zorluk yaşayan düşük bilişsel becerilere sahip yetişkinler
  • Özel eğitim ihtiyacı duyan yetişkinler
  • Eğitime erişimde güçlük, ekonomik yoksunluk, kültürel dezavantajlılık (dil ya da kültürel uyum sorunları), kronik sağlık sorunları ve coğrafi koşulların zorlayıcılığı neticesinde fırsatlara erişim ve sosyal imkânlardan faydalanmada geri kalmış yetişkinler (göçmenler, engelliler, işsizler)
  • Aktif toplumsal katılım sağlamakta zorluk yaşayan düşük dijital becerilere sahip yetişkinler (yaşlılar, engelliler vb.)
  • Temel dijital becerilerin yanında uzaktan öğrenme ortamlarına erişebilecek becerileri olmadığından teknolojik değişimden en çok etkilenen yetişkinler
  • Sosyal dışlanma riski altındaki yetişkinler (tutuklular, eski hükümlülüler, madde bağımlılıları vb.)

 

KA122-ADU projelerinde yer alacak uygun katılımcı kuruluşlar hangileridir?

Başvurular, tüzel kişiliğe sahip yetişkin eğitimi alanında formal (örgün), non-formal (yaygın) ve informal (serbest) eğitim veren kuruluşlar ile yerel ve bölgesel kamu yetkilileri, koordinasyondan sorumlu kurum/kuruluşlar ve yetişkin eğitimi alanında görevli diğer kurum/kuruluşlar tarafından yapılabilmektedir. Kurum/kuruluşların uygunluğu, verdikleri eğitim programlarına ve faaliyetlerine göre belirlenecektir.

 

 Yetişkin Eğitimi alanında faaliyet gösteren örnek kurum ve kuruluş türleri şunlardır:

 

  • Yetişkin eğitiminden ve/veya yetişkin eğitiminin koordinasyonundan sorumlu bakanlıkların merkez ve taşra teşkilatları
  • Halk eğitimi merkezleri
  • Olgunlaşma enstitüleri
  • Üniversiteler (sürekli eğitim merkezleri)
  • Aile, çalışma ve sosyal hizmetler il müdürlükleri
  • Kütüphaneler
  • Müzeler
  • Belediyeler
  • Dil, dijital beceriler ve diğer önemli yeterlilikler alanında yetişkinlere eğitim sunan özel öğrenim kuruluşları
  • Ceza ve tevkif evleri
  • Denetimli serbestlik müdürlükleri
  • Yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren kar amacı gütmeyen vakıf, dernek ve sivil toplum kuruluşları

 

Proje sahibi kuruluş dışında bir kuruluşta görev yapan personel proje kapsamında hareketlilik faaliyetlerine katılabilir mi?

Proje sahibi kuruluş dışında bir kuruluşta görev yapan personel proje kapsamında hareketlilik faaliyetlerine katılamaz.

 

KA122-ADU başvuru formunda ev sahibi kuruluşların belirtilmesi zorunlu mudur?

  • Başvuru formu, yurt dışında eğitim verecek ev sahibi kuruluşun girilmesini gerektirmektedir. Bu nedenle, başvuru formundaki ilgili alan doldurulmadan önce, yurt dışındaki ev sahibi kuruluş(lar)la iletişime geçilerek gerekli görüşmelerin yapılmış olması gerekmektedir.

 

 

KA122-ADU başvuru formuna nasıl ulaşabilirim?

Yetişkin Eğitimi Kısa Dönemli Öğrenici ve Personel Hareketliliği projelerine başvuru yapmak için EU Login üzerinden kullanıcı adı ve şifrenizle giriş yaptıktan sonra erişim sağlayabileceğiniz KA122-ADU çevrimiçi başvuru formunun (web form) doldurulması gerekir.

 

Aynı kuruluş tek başına bir teklif çağrısı döneminde kaç KA122-ADU başvurusu yapabilir?

Yetişkin Eğitimi Kısa Dönemli Öğrenici ve Personel Hareketliliği projeleri kapsamında aynı Teklif Çağrısı döneminde bir kuruluş tarafından yalnızca bir başvuru yapılabilir. Bu projeler kapsamında sadece tekil başvuru yapılması mümkündür.

 

Bir konsorsiyum adına proje başvurusunda bulunulabilir mi?

Bir konsorsiyum adına, Yetişkin Eğitimi Kısa Dönemli Öğrenici ve Personel Hareketliliği proje başvurusu yapılamaz.

 

Yetişkin Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonuna sahip kuruluşlar proje başvurusunda bulunabilir mi?

Yetişkin Eğitimi Alanında Erasmus Akreditasyonuna sahip kuruluşlar, Yetişkin Eğitimi Kısa Dönemli Öğrenici ve Personel Hareketliliği proje başvurusunda bulunamaz

 

Ev sahibi kuruluşları nereden bulabilirim?

Ev sahibi kuruluşları kişisel ve kurumsal bağlantılarınızı, kamu kurumlarının AR-GE ofislerini, Erasmus+ Proje Sonuçları Platformunu ve EPALE’yi kullanarak bulabilirsiniz.

 

Türkiye Ulusal Ajansı ev sahibi kuruluş bulmamda destek sağlayabilir mi?

Ev sahibi kuruluşların bulunması sorumluluğu başvuru sahibi kuruluşlara ait olup, Türkiye Ulusal Ajansı bu konu ile ilgili herhangi bir yönlendirme yapmamaktadır.

 

EPALE nedir? EPALE’yi nasıl kullanabilirim?

EPALE olarak bilinen Avrupa’da Yetişkin Öğrenimi Elektronik Platformu, Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilen bir network aracıdır. Platform Avrupa’da yüksek nitelikli yetişkin eğitimini desteklemek için geliştirilmiştir. EPALE yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren öğretmenler, eğitimciler ve gönüllülerle birlikte politika yapıcılar, araştırmacılar ve akademisyenlere açık bir platformdur.

EPALE, ortak arama, haber, etkinlik takvimi, blog ve kaynak olmak üzere beş temel içerikten oluşmaktadır. “Ortak Arama” özelliğiyle kurumunuzu tanıtabilir, proje fikrinizi paylaşabilir, projelerinize ortak arayabilir, işbirliği ve iletişim ağlarınızı genişleterek farklı projelere ortak olabilirsiniz.  “Haber” özelliğiyle platforma makaleleriniz yükleyebilir, alanla ilgili haberler yayımlayabilir, yayımlanan diğer haber ve makalelere erişim sağlayabilir, haberlere yorum yapabilirsiniz.

“Etkinlik Takvimi” özelliğiyle düzenleyeceğiniz etkinlikleri duyurabilir, alandaki etkinliklerden haberdar olur, etkinliğinize katılımcı davet eder, yayımlanan etkinliklere katılabilir ve tarihe göre etkinlik sorgulaması yapabilirsiniz. “Blog” özelliğiyle belirlenen konulardaki tartışmalara katılabilir, yapılmış olan yorumlara yorumlarınızla karşılık verebilirsiniz. “Kaynak” özelliğiyle alanla ilgili kaynak araması yapabilir, alanla ilgili yeni kaynak önerisinde bulunabilir, platformun zenginleşmesine katkı sağlayabilirsiniz.

 

EPALE’ye nasıl erişim sağlayabilirim?

EPALE'yi kullanmak için tek yapmanız gereken kullanıcı olarak kayıt olmaktır. Daha fazla bilgi için http://epaletr.meb.gov.tr adresinden Türkiye için EPALE Ulusal Destek Servisi'ni ziyaret edebilir veya 0 312 413 20 98 numaralı telefondan arayabilirsiniz.

Erasmus+ Yetişkin Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıkların, Yetişkin Eğitiminde İşbirliği Ortaklıklarından farkı nedir?

Ana Eylem 2 İşbirliği için Ortaklıklar faaliyeti altında yer alan Yetişkin Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar, küçük ölçekli ve/veya Erasmus+ deneyimi az olan ya da hiç olmayan kurum/kuruluşlara ve onların katılımcılarına kurumsal kapasiteleri ve deneyimleri doğrultusunda Erasmus+ Programından yararlanma fırsatı sunar. Erasmus+ Yetişkin Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar, İşbirliği Ortaklıklarına kıyasla daha kısa süreli ve daha düşük bütçeli olduğu gibi basitleştirilmiş koşullarla Programa ilk kez başvuracaklar için kolaylık sağlamaktadır. Bu proje türünden daha geniş yelpazedeki paydaşların yararlanması mümkündür. Küçük Ölçekli Ortaklıklar aracılığıyla kurumlar; işbirliği ağları oluşturma, uluslararası kapasitelerini artırma, yenilikçi fikir, uygulama ve yöntemleri paylaşma fırsatı bulacaktır.

 

Kimler başvurabilir?

Program Ülkesinde yerleşik olmak şartıyla eğitim, öğretim, gençlik, spor ve diğer sosyo-ekonomik sektörlerden tüzel kişiliği haiz kamu ya da özel tüm kurum/kuruluşlar başvuru yapabilir.

 

Uygun katılımcı kuruluşlar kimlerdir?

Yetişkin Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar projelerinde yer alan kurum/kuruluşların yetişkin eğitimi alanında ortak bir ihtiyaç çerçevesinde bir araya gelmeleri ve yetişkin eğitimini geliştirmeye yönelik faaliyetler gerçekleştirmeleri beklenir. Küçük Ölçekli Ortaklıklar projelerinde en az 2 farklı Program Ülkesinden en az 2 ortak yer almalıdır. Projede yer alacak tüm ortakların Program Ülkelerinden olması gerekmektedir. Projenin ele aldığı önceliğe ve hedeflere bağlı olarak Küçük Ölçekli Ortaklıklar, farklı deneyimlerinden, profillerinden ve özel uzmanlıklarından yararlanmak için en uygun ve çeşitli ortakları içermelidir.

 

Hedef kitlesi kimlerden oluşur?

Yetişkin Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar projelerinin hedef kitlesi yetişkin eğitimi alanında çalışanlar, eğitimciler, profesyoneller ve yetişkin öğrenicilerdir.

 

Aynı kuruluş bir teklif çağrısı döneminde kaç KA210-ADU proje başvurusu yapabilir?

İçeriğin ve ortaklık yapısının farklı olması şartına bağlı olarak bir kuruluş aynı teklif çağrısı döneminde birden fazla sayıda KA210-ADU başvurusu yapabilir.

 

Proje süresi ne kadardır?

Proje süresi, başvuru aşamasında projenin hedeflerine ve gerçekleştirilecek faaliyetlere göre seçilmelidir ve 6 ila 24 ay arasında olabilir.

 

Ortaklık yetki belgesi nedir ve nereden ulaşılabilir?

Ortaklık yetki belgesi, koordinatör kuruluşu bir KA210-ADU proje başvurusu yapmaya yetkili kılan ve projedeki rol ve sorumlulukların paylaşılacağına dair hem koordinatör hem de ortak kuruluş tarafından imzalanan belgedir. Her ortak için ayrı ayrı düzenlenmelidir. Bu belge başvuru formunun ekidir.

 

Bir KA210-ADU projesinde yer alacak ortaklar hangi ülkelerden olabilir?

Tüm katılımcı kuruluşlar hibe başvurusu sırasında tanımlanmalıdır. Küçük Ölçekli Ortaklıklar, Program Ülkelerinde kurulan kuruluşlar arasındaki işbirliğini hedefler. Program Ülkesi olmayan diğer ülkelerden kurum/kuruluşlar ortak olarak projeye dahil edilemez.

 

Nasıl ortak bulabilirim?

Kurumsal ihtiyaç analizi yapıldıktan sonra proje konusu tespit edilmelidir.

Proje konusu ile kurumsal yapının örtüşmesine ve bu doğrultuda doğru /uygun ortakların bulunmasına dikkat edilmelidir.

Ortak ararken klasik yöntemlere ek olarak aşağıdaki adreslerden de faydalanılabilir:

 

EPALE nedir? EPALE’yi nasıl kullanabilirim?

EPALE olarak bilinen Avrupa’da Yetişkin Öğrenimi Elektronik Platformu, Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilen bir network aracıdır. Platform Avrupa’da yüksek nitelikli yetişkin eğitimini desteklemek için geliştirilmiştir. EPALE yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren öğretmenler, eğitimciler ve gönüllülerle birlikte politika yapıcılar, araştırmacılar ve akademisyenlere açık bir platformdur.

EPALE, ortak arama, haber, etkinlik takvimi, blog ve kaynak olmak üzere beş temel içerikten oluşmaktadır. “Ortak Arama” özelliğiyle kurumunuzu tanıtabilir, proje fikriniz paylaşabilir, projelerinize ortak arayabilir, işbirliği ve iletişim ağlarınızı genişleterek farklı projelere ortak olabilirsiniz.  “Haber” özelliğiyle platforma makaleleriniz yükleyebilir, alanla ilgili haberler yayımlayabilir, yayımlanan diğer haber ve makalelere erişim sağlayabilir, haberlere yorum yapabilirsiniz.

“Etkinlik Takvimi” özelliğiyle düzenleyeceğiniz etkinlikleri duyurabilir, alandaki etkinliklerden haberdar olur, etkinliğinize katılımcı davet eder, yayımlanan etkinliklere katılabilir ve tarihe göre etkinlik sorgulaması yapabilirsiniz. “Blog” özelliğiyle belirlenen konulardaki tartışmalara katılabilir, yapılmış olan yorumlara yorumlarınızla karşılık verebilirsiniz. “Kaynak” özelliğiyle alanla ilgili kaynak araması yapabilir, alanla ilgili yeni kaynak önerisinde bulunabilir, platformun zenginleşmesine katkı sağlayabilirsiniz.

 

EPALE’ye nasıl erişim sağlayabilirim?

EPALE'yi kullanmak için tek yapmanız gereken kullanıcı olarak kayıt olmaktır. Daha fazla bilgi için http://epaletr.meb.gov.tr/ adresinden Türkiye için EPALE Ulusal Destek Servisi'ni ziyaret edebilir veya 0 312 413 20 98 numaralı telefondan arayabilirsiniz.

 

Türkiye Ulusal Ajansı ortak bulmamda destek sağlayabilir mi?

Projede yer alacak ortakların bulunması sorumluluğu başvuru sahibi kuruluşlara ait olup, Türkiye Ulusal Ajansı bu konu ile ilgili herhangi bir yönlendirme yapmamaktadır.

 

Projemde yer alan ortaklarımı değiştirebilir miyim?

Proje uygulaması sırasında; gerekli olması, diğer ortakların onayının alınması ve iyi gerekçelendirilmesi şartıyla ortak değiştirilmesi mümkün olabilir.

 

KA210-ADU projeleri kapsamında hibe kalemleri nelerdir?

Küçük Ölçekli Ortaklıklar projelerinde bütçe, hibe kalemlerinden oluşmamaktadır. Küçük Ölçekli Ortaklıklar için toplam proje bütçesi 30.000 Avro ya da 60.000 Avro olarak götürü usulde (lump sum) başvuru aşamasında seçilir.

Başvuru sahipleri, üstlenmek istedikleri faaliyetlere ve ulaşmak istedikleri sonuçlara göre önceden tanımlanmış iki miktar arasından seçim yapacaklardır.

Proje bütçesinde planlanan faaliyetlerin listesi ve her bir faaliyete ayrılan hibe payı belirtilmelidir.

 

Yaygınlaştırma nedir? İyi bir yaygınlaştırma planı nasıl olmalıdır?

Yaygınlaştırma, proje başarılarını ve sonuçlarını olabildiğince geniş kitlelere iletmektir. Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması ve kullanılması, Erasmus + Programının önemli bir odak noktasıdır. Yaygınlaştırma, proje sonuçlarından yalnızca projede yer alan kişi veya kurumların değil çok daha geniş bir kitlenin yararlanmasına olanak sağlar. Proje sonuçları erişilebilir ve başkaları tarafından kullanılmak üzere uyarlanabilecek ve olabildiğince yaygın olarak paylaşılacak şekilde geliştirilmelidir. Bu bölümde özetlenen planlar, projenizi ve sonuçları yaygınlaştırmayı planladığınız hedef kitleler için uygun olmalıdır.

 

İyi bir yaygınlaştırma planı şunları içermelidir:

 

  • ölçülebilir, gerçekçi hedefler,
  • bir çalışma takvimi,
  • kaynak planlaması,
  • mümkünse hedef grupların katılımı.

 

Sürdürülebilirlik nedir?

Sürdürülebilirlik, Erasmus+ Programı tarafından sağlanan proje hibesi bittikten sonra proje faaliyetlerinin, sonuçlarının ve etkilerinin devam etme potansiyeli olarak tanımlanabilir. Ayrıca, sonuçların ve yeniliğin katılımcı kurumların yönetimine, stratejilerine ve/veya pedagojisine dahil edilmesini de kapsar.

Kimler başvurabilir?

Program Ülkesinde yerleşik olmak şartıyla eğitim, öğretim, gençlik, spor ve diğer sosyo-ekonomik sektörlerden tüzel kişiliği haiz kamu ya da özel tüm kurum/kuruluşlar başvuru yapabilir.

 

Uygun katılımcı kuruluşlar kimlerdir?

Yetişkin Eğitiminde İşbirliği Ortaklıkları projelerinde yer alan kurum/kuruluşların yetişkin eğitimi alanında ortak bir ihtiyaç çerçevesinde bir araya gelmeleri ve yetişkin eğitimini geliştirmeye yönelik faaliyetler gerçekleştirmeleri beklenir. İşbirliği Ortaklıkları proje başvurusunda 3 farklı Program Ülkesinden en az 3 ortak olmalıdır. Proje faaliyetlerinin gerçekleştirilmesine ve projenin hedeflerine ulaşmasına katkısı vazgeçilemez olması halinde Ortak Ülkelerden kurum/kuruluşlar ortaklığa dahil edilebilir. Ortak Ülke katılımının gerekçesi başvuru formunda açıkça ve yeterli şekilde izah edilmelidir.

Projenin ele aldığı önceliğe ve hedeflere bağlı olarak İşbirliği Ortaklıkları, farklı deneyimlerinden, profillerinden ve özel uzmanlıklarından yararlanmak ve ilgili ve yüksek kaliteli proje sonuçları üretmek için en uygun ve çeşitli ortakları içermelidir.

 

Hedef Kitlesi Kimlerden Oluşur?

Yetişkin Eğitiminde İşbirliği Ortaklıkları projelerinin hedef kitlesi yetişkin eğitimi alanında çalışanlar, eğitimciler, profesyoneller ve yetişkin öğrenicilerdir.

 

Aynı kuruluş bir teklif çağrısı döneminde kaç KA220-ADU proje başvurusu yapabilir?

İçeriğin ve ortaklık yapısının farklı olması şartına bağlı olarak bir kuruluş aynı teklif çağrısı döneminde birden fazla sayıda KA220-ADU başvurusu yapabilir.

 

Proje süresi ne kadardır?

Proje süresi 12 ila 36 ay arasında olabilir. Tüm faaliyetler proje süresi içinde tamamlanmış ve sonuçlar üretilmiş olmalıdır.

 

Ortaklık yetki belgesi nedir ve nereden ulaşılabilir?

Ortaklık yetki belgesi, koordinatör kuruluşu bir KA220-ADU proje başvurusu yapmaya yetkili kılan ve projedeki rol ve sorumlulukların paylaşılacağına dair hem koordinatör hem de ortak kuruluş tarafından imzalanan belgedir. Her ortak için ayrı ayrı düzenlenmelidir. Bu belge başvuru formunun ekidir.

 

Bir KA220-ADU projesinde en az kaç ortak yer alabilir?

Bir İşbirliği Ortaklığı üç farklı Program Ülkesinden en az üç kuruluşu içermelidir.

 

Bir KA220-ADU projesinde en fazla kaç ortak yer alabilir?

Bir ortaklıkta azami katılımcı kuruluş sayısı yoktur.

 

Nasıl ortak bulabilirim?

Ortak ararken kişisel ve kurumsal bağlantılarınızı, kamu kurumlarının AR-GE ofislerini, Erasmus+ Proje Sonuçları Platformunu ve EPALE’yi kullanabilirsiniz.

 

EPALE nedir? EPALE’yi nasıl kullanabilirim?

EPALE olarak bilinen Avrupa’da Yetişkin Öğrenimi Elektronik Platformu, Avrupa Komisyonu tarafından finanse edilen bir network aracıdır. Platform Avrupa’da yüksek nitelikli yetişkin eğitimini desteklemek için geliştirilmiştir. EPALE yetişkin eğitimi alanında faaliyet gösteren öğretmenler, eğitimciler ve gönüllülerle birlikte politika yapıcılar, araştırmacılar ve akademisyenlere açık bir platformdur.

EPALE, ortak arama, haber, etkinlik takvimi, blog ve kaynak olmak üzere beş temel içerikten oluşmaktadır. “Ortak Arama” özelliğiyle kurumunuzu tanıtabilir, proje fikriniz paylaşabilir, projelerinize ortak arayabilir, işbirliği ve iletişim ağlarınızı genişleterek farklı projelere ortak olabilirsiniz.  “Haber” özelliğiyle platforma makaleleriniz yükleyebilir, alanla ilgili haberler yayımlayabilir, yayımlanan diğer haber ve makalelere eriş sağlayabilir, haberlere yorum yapabilirsiniz.

“Etkinlik Takvimi” özelliğiyle düzenleyeceğiniz etkinlikleri duyurabilir, alandaki etkinliklerden haberdar olur, etkinliğinize katılımcı davet eder, yayımlanan etkinliklere katılabilir ve tarihe göre etkinlik sorgulaması yapabilirsiniz. “Blog” özelliğiyle belirlenen konulardaki tartışmalara katılabilir, yapılmış olan yorumlara yorumlarınızla karşılık verebilirsiniz. “Kaynak” özelliğiyle alanla ilgili kaynak araması yapabilir, alanla ilgili yeni kaynak önerisinde bulunabilir, platformun zenginleşmesine katkı sağlayabilirsiniz.

 

EPALE’ye nasıl erişim sağlayabilirim?

EPALE'yi kullanmak için tek yapmanız gereken kullanıcı olarak kayıt olmaktır. Daha fazla bilgi için http://epaletr.meb.gov.tr/ adresinden Türkiye için EPALE Ulusal Destek Servisi'ni ziyaret edebilir veya 0 312 413 20 98 numaralı telefondan arayabilirsiniz.

 

Türkiye Ulusal Ajansı ortak bulmamda destek sağlayabilir mi?

Projede yer alacak ortakların bulunması sorumluluğu başvuru sahibi kuruluşlara ait olup, Türkiye Ulusal Ajansı bu konu ile ilgili herhangi bir yönlendirme yapmamaktadır.

 

Projemde yer alan ortaklarımı değiştirebilir miyim?

Proje uygulaması sırasında; gerekli olması, diğer ortakların onayının alınması ve iyi gerekçelendirilmesi şartıyla ortak değiştirilmesi mümkün olabilir.

 

KA220-ADU projeleri kapsamındaki hibe kalemleri nelerdir?

Başvuruda belirtilen faaliyetlere ve iş paketlerine göre çeşitli hibe fırsatları sunulmaktadır. Toplam proje hibesi 12 ila 36 aylık projeler için 120.000 Avro, 250.000 Avro veya 400.000 Avro olacak şekilde üç farklı götürü usulü (lump sums) hibe modelinden oluşmaktadır. Başvuru sahipleri, başvuru formunda belirttikleri faaliyetlere, tasarladıkları iş paketlerine ve ulaşmak istedikleri hedeflere göre bu üç hibe modelinden birini seçer. Projenin yapısı; hedefler, hedefler doğrultusunda planlanan faaliyetler ve elde edilebilir çıktılar, beklenen sonuçlardan oluşur. 

Başvuru sahipleri proje faaliyetlerini "İş Paketleri" şeklinde planlamalıdır. Bir iş paketi, belirli bir hedefin gerçekleştirilmesine katkıda bulunacak faaliyetler bütünü olarak tanımlanır. Planlanan her iş paketi için, iş paketinin ilişkili olduğu hedef ve elde edilebilir çıktılar detaylı şekilde açıklanmalıdır.

Bir projede en fazla beş iş paketi yer alması tavsiye edilmektedir. Bu iş paketlerinden biri proje yönetimini kapsar.

 

Proje Yönetimi için hangi harcamalar uygundur?

Proje yönetimi iş paketi projenin uygulanması için gereken izleme, koordinasyon, iletişim, değerlendirme ve risk yönetimi gibi faaliyetleri kapsar. Proje yönetimine ayrılan hibe tutarı, toplam bütçenin en fazla %20'si kadar olabilir.

 

Yaygınlaştırma nedir? İyi bir yaygınlaştırma planı nasıl olmalıdır?

Yaygınlaştırma, proje başarılarını ve sonuçlarını olabildiğince geniş kitlelere iletmektir. Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması ve kullanılması, Erasmus + Programının önemli bir odak noktasıdır. Yaygınlaştırma, proje sonuçlarından yalnızca projede yer alan kişi veya kurumların değil çok daha geniş bir kitlenin yararlanmasına olanak sağlar. Proje sonuçları erişilebilir ve başkaları tarafından kullanılmak üzere uyarlanabilecek ve olabildiğince yaygın olarak paylaşılacak şekilde geliştirilmelidir. Bu bölümde özetlenen planlar, projenizi ve sonuçları yaygınlaştırmayı planladığınız hedef kitleler için uygun olmalıdır. İyi bir yaygınlaştırma planı şunları içermelidir:

 

  • ölçülebilir, gerçekçi hedefler,
  • bir çalışma takvimi,
  • kaynak planlaması,
  • mümkünse hedef grupların katılımı.

 

Sürdürülebilirlik nedir?

Sürdürülebilirlik, Erasmus+ Programı tarafından sağlanan proje hibesi bittikten sonra proje faaliyetlerinin, sonuçlarının ve etkilerinin devam etme potansiyeli olarak tanımlanabilir. Ayrıca, sonuçların ve yeniliğin katılımcı kurumların yönetimine, stratejilerine ve/veya pedagojisine dahil edilmesini de kapsar.