18 yaşındaki gençlere Avrupa'da tren ile seyahat ederek öğrenme fırsatları sunan DiscoverEU Merkezi başvurusunun sonuçları başvuru sahibi gençlere iletilen e-posta ile açıklandı.
Başarılı olan tüm gençlerimizi tebrik ediyoruz. Kabul edilen tüm gençlerin bu sayfayı incelemesi tavsiye edilmektedir.
Tüm bilet alma işlemleri DiscoverEU Mobil Uygulaması üzerinden gerçekleştirilmektedir. Bunun dışında alınan biletlerin geri ödemesi yapılmayacaktır (Aşağıdaki soru 2 ve soru 3'e bakınız.).
Daha fazla sorunuz olması durumunda buradan DiscoverEU ekibine ulaşabilirsiniz. Ayrıca Türkiye Ulusal Ajansı'ndaki Avrupa'yı Keşfet ekibine discoverEU@ua.gov.tr e-posta adresi ile ulaşabilirsiniz.
Sıkça Sorulan Bazı Sorular
1. Rezervasyon formu (booking form) nedir?
E-postanıza iletilen rezervasyon formu kimliğinizin doğrulandığı, seyahate katılımınızı netleştiği ve esnek-sabit seyahat çeklerinden birini seçtiğiniz formdur. Esnek seyahat çekini seçmeniz durumunda rezervasyon formunda girdiğiniz güzergah, başlangıç ülkesi-şehri bilgilerini değiştirebilirsiniz. Rezervasyon formunu eğer DiscoverEU seyahatine katılacaksanız e-postada belirtilen son tarihe kadar doldurmalınız. Rezervasyon formunu doldurmanız seyahate katılacağınız anlamına gelir.
Rezervasyon formunda vizeye başvuracağınızı ilgili kısımda işaretlemeyi unutmayınız.
2. Seyahat çeki nedir? Tren biletleri nasıl alınır?
Katılımcılar DiscoverEU mobil uygulaması üzerinden güzergahları ve tarihleri seçerek seyahat çeki ile tren bileti alabileceklerdir. Seyahat çekinin belirli bir değeri vardır. Aktifleştirildikten sonra 30 gün geçerlidir ve 7 gün kullanılabilir. Yani 30 gün içerisinde istediğiniz 7 gün boyunca kullanabilirsiniz.
Tren biletleri DiscoverEU Mobil uygulaması üzerinden alınacaktır. Mobil uygulamada yer alan "planner" kısmından güzergah ve tarih girerek uygun biletleri listeleyebilirsiniz.
Mobil uygulama üzerinden alınmayan biletlerin ödenmeyeceğini not ediniz.
3. Havayolu ile seyahat mümkün müdür?
Belirli durumlarda mümkündür (Soru, C-9). Bunun için mobil uygulama üzerinden seyahat firması ile iletişime geçmelisiniz. Seyahat firması ile iletişime geçilmeden alınan biletler karşılanmamaktadır.
4. Vize masrafları ödenecek mi?
Evet - lütfen size iletilen rezervasyon formu-booking form'dan uygun bildirimde bulununuz. Vize başvurusuna ilişkin Komisyon tarafından hazırlanan bilgilendirici sayfaya buradan ulaşabilirsiniz.
Ayrıca vize başvurunuzu kolaylaştırıcı davet mektubu da sağlanacaktır. Konuya ilişkin e-posta tarafınıza rezervasyon formunu (booking form) doldurduktan sonra iletilecektir. Aynı epostada vize masraflarının geri ödenmesine ilişkin bir form da tarafınıza ulaşacaktır. Eğer e-posta gelmezse buradan İngilizce talep oluşturmalısınız.
5. Tek başıma başvurdum bir grup ile seyahat edebilir miyim?
Evet - en fazla 5 kişiden oluşacak gruplara ilgili grubun kodu ile dahil olabilirsiniz.
6. Avrupa Gençlik Kartı nedir?
Mobil uygulama içerisinde yer alan kart ile indirim ve fırsatlardan faydalanabilirsiniz. Detaylı bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
7. Başka herhangi bir hibelendirme bulunuyor mu?
Hayır - seyahat çeki, indirim kartları, vize masrafları ve sağlık sigortasının ödenmesi dışında bir hibelendirme bulunmamaktadır.
8. Buluşmalar (meets-up) nedir?
Avrupa'nın birçok yerinde Ulusal Ajanslar tarafından düzenlenen DiscoverEU kapsamında seyahat eden gençlerin bir araya gelerek yaygın öğrenme faaliyetlerine katıldıkları etkinliklerdir. Buradan takip edilmelidir.
9. Başvuru yaptığım e-posta adresime erişimimi kaybettim. Ne yapmalıyım?
Buradan durumunuzu anlatan İngilizce bir talep oluşturmalısınız. Talebinize isim-soyisim, başvuru yaptığınız e-posta, başvuru numaranızı eklemeyi unutmayınız.
10. Bir sonraki başvuru dönemi ne zaman?
11. Ülkelerin Covid-19 kısıtlamalarına ilişkin bilgilere nereden ulaşabilirim?
Buradan Avrupa ülkelerinde uygulanan kısıtlamalara ulaşabilirsiniz.
Faydalı olabilecek linkler
DiscoverEU Hakkında Diğer Detaylar
Talebinizi/sorularınızı iletin