Bu faaliyet ile mesleki eğitim öğrenici ve personelinin yeterliliklerinin geliştirilmesi ve bu kişilere yurt dışında mesleki gelişim fırsatları sunulması hedeflenmektedir. Böylece temel mesleki eğitimlerine devam eden kişilerin eğitim-öğretimden iş hayatına geçiş yapabilmeleri için ihtiyaç duydukları becerilerin kazandırılması; sürekli mesleki eğitimlerine devam eden öğrenicilerin ihtiyaç duydukları yeni becerilere veya güncellemelere ulaşabilmeleri; mesleki eğitim personelinin ise, iş pratiği bilgisi elde etme ve güncelleme veya pedagojik becerilerinin artırılması amaçlanmaktadır.
Bu faaliyet altında 3 tür hareketlilik bulunmaktadır:
- Öğrenici Hareketliliği:
Öğrenici hareketliliğinin 3 farklı türü vardır:
- Beceri yarışmalarına katılım (1 ila 10 gün)
- Mesleki eğitim öğrenicileri için grup hareketliliği (2 ila 30 gün)
- Temel veya sürekli mesleki eğitim öğrenicilerinin kısa dönemli öğrenme hareketliliği (10 ila 89 gün)
- Temel veya sürekli mesleki eğitim öğrenicilerinin uzun dönemli öğrenme hareketliliği (ErasmusPro) (90 ila 365 gün)
Temel veya sürekli mesleki eğitim öğrenicileri yurt dışında bir işletmede veya mesleki eğitim kurumunda öğrenme dönemi geçirebilirler.
Öğrenme hareketlilikleri güçlü bir biçimde iş tabanlı olmalı ve her katılımcı için bireysel bir öğrenme programı (elde edilecek kazanımlar) tanımlanmalıdır.
Türkiye’den giden öğrenici grubuna tercüman eşliğinde sınıfta veya atölye ortamında verilen ders veya seminer ile tercüman eşliğinde kurum ziyaretleri gibi faaliyetler uygun değildir.
Not: Dezavanyajlı grupta yer alan katılımcılar için gerekçelendirilmesi halinde asgari süre 2 gün olacak şekilde yurt dışı hareketlilik planlanabilir.
- Personel Hareketliliği:
Personel hareketliliği faaliyetinin 3 alt türü vardır:
- İşbaşı öğrenme (2 ila 60 gün)
- Öğretmenlik veya eğitmenlik görevlendirmeleri (2 ila 365 gün)
- Kurslar ve eğitim (2 ila 30 gün)
İşbaşı öğrenme (job shadowing-practical learning experience), mesleki eğitimden sorumlu personelin ev sahibi kuruluşun günlük işlerinde uygulayıcıları takip ederek eğitim almak, iyi uygulamaların karşılıklı değişimini yapmak, beceri ve bilgi edinmek ve/veya aktif katılımcı gözlem yoluyla uzun vadeli ortaklıklar kurmak amacıyla başka bir ülkedeki bir ortak kuruluşta bulunmasıdır.
Kurs ve eğitim durumunda, uygun kurs ücretleri katılımcı başına toplam 10 gün ile sınırlandırılacaktır. Kurs seçimi ve eğitim başvuru sahiplerinin sorumluluğundadır. Kurs ve eğitim, en az iki farklı ülkeden katılımcı içermeli ve katılımcıların diğer öğrenciler ve eğitmenlerle etkileşime girmesine izin vermelidir. Ders dinleme, konuşmalar veya toplu konferanslar gibi tamamen pasif etkinlikler desteklenmez. Kurs sağlayıcılarının kurs sağlayıcıları için belirlenen kalite standartlarını sağlamaları gerekir.
Yapılandırılmamış ve önceden mevcut olmayan, Türkiye’den giden katılımcı grubuna özel oluşturulmuş, tercüman kullanılarak eğitim verilen ve yukarıdaki linkte yer alan Kalite Standartlarını sağlamayan kurslar uygun değildir.
- Desteklenen Diğer Faaliyetler:
- Uzman Daveti (2 ila 60 gün):
Kuruluşlar, yurt dışından eğitim alan kuruluşta eğitim, öğretim ve öğrenmeyi iyileştirmeye yardımcı olabilecek eğitmenleri, öğretmenleri, politika uzmanlarını veya diğer nitelikli profesyonelleri davet edebilir. Örneğin, davet edilen uzmanlar, alıcı kuruluşun personeline eğitim verebilir, yeni öğretim yöntemlerini gösterebilir veya organizasyon ve yönetimdeki iyi uygulamaların aktarılmasına yardımcı olabilir.
- Öğretmen ve eğitmenlerin eğitimi için ev sahipliği yapma (10 ila 365 gün):
Başvuru sahibi kuruluşlar, yurtdışında bir staj dönemi geçirmek isteyen öğretmenleri eğitimde ağırlayabilir. Ev sahibi kuruluş, faaliyeti oluşturmak için destek alırken, katılımcı için seyahat ve bireysel destek gönderen kurum tarafından sağlanmalıdır (Gönderen kurum bu amaç için Erasmus+ hibesine başvurabilir).
Kuruluşlar, hareketlilik gerçekleşmeden önce ev sahibi ortaklarına bir hazırlık ziyareti düzenleyebilir. Hazırlık ziyaretleri bağımsız bir faaliyet değil, personel veya öğrencilerin hareketliliği için destekleyici bir düzenlemedir. Her hazırlık ziyaretinin net bir gerekçesi olmalı ve hareketlilik faaliyetlerinin kapsayıcılığını, kapsamını ve kalitesini iyileştirmeye hizmet etmelidir. Örneğin; imkanı kısıtlı katılımcıların hareketliliğini daha iyi hazırlamak, yeni bir ortak kuruluşla çalışmaya başlamak veya daha uzun hareketlilik faaliyetleri hazırlamak için hazırlık ziyaretleri düzenlenebilir. Personel için kurs veya eğitim faaliyeti hazırlığı için hazırlık ziyaretleri düzenlenemez.