Ortaklık projelerinin içerme ve çeşitlilik, iklim ve çevre sorunları ile mücadele, dijital dönüşüm ve ortak değerler ve katılım önceliklerinden bir ya da daha fazlasına hitap etmesi gerekmektedir.
Okul eğitimi alanına özgü öncelikler ise şunlardır: dezavantajlarla, erken okul terki ile ve düşük temel becerilerle mücadele; öğretmenlerin ve diğer eğitim profesyonellerinin desteklenmesi; anahtar yeterliliklerin geliştirilmesi; dil öğrenimi ve öğretiminde yenilikçi yaklaşımların teşvik edilmesi; STEM ve STEAM yaklaşımlarının güçlendirilmesi; erken çocukluk eğitimi ve bakımı sistemlerinin kalitesinin artırılması; ulus-ötesi öğrenme çıktılarının tanınması.
Başvuruların bu sayılan yatay ve/ya sektöre özgü önceliklerden en az bir tanesini içermesi gerekmektedir.
Türkiye Ulusal Ajansı tarafından ulusal bağlamda öncelenmiş bir öncelik bulunmamaktadır.
Program Rehberinde belirtilen son başvuru tarihine uyulmalıdır. Başvuru süreci ve sonraki süreçler için Erasmus+ Program Rehberinin Part C Başvuru Sahipleri için Bilgiler bölümü mutlaka okunmalıdır.
Proje başvurularında Program Rehberi başta olmak üzere Avrupa Komisyonunun yayımlamış olduğu ilgili belgeler (Handbook on the lump sum funding model) dikkate alınmalıdır.
Okul Eğitiminde Küçük Ölçekli Ortaklıklar (KA210) projeleri, bir önceki dönem (2014-2020) Erasmus+ Programı faaliyeti olan ve sadece okullardan oluşan Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229) projelerinin devamı değildir. Önceki Erasmus+ Programı döneminde Okullar Arası Değişim Ortaklıkları (KA229) projelerinde yer alan faaliyetler yeni dönemde KA1 faaliyeti altında devam etmekte olup okulların bu hususu göz önünde bulundurması gerekmektedir.
Küçük Ölçekli Ortaklıklar Projelerinin Erasmus+ Programında daha önce hiç tecrübesi olmayan ya da az tecrübesi olan kurumların ve küçük ölçekli aktörlerin projeye erişimini hedeflediği unutulmamalıdır.
Küçük Ölçekli Ortaklıklar Projelerinde projenin hedeflediği öncelik ve hedeflere bağlı olarak, farklı deneyimlerinden, profillerinden ve özel uzmanlıklarından yararlanmak için en uygun ve çeşitli ortakları içeren bir ortaklık yapısında olması önerilmektedir.
Projede yer alan kurumların profil ve uzmanlık alanlarının projenin konusu, hedefleri ve faaliyetleri ile ilgili ve uygun kurumlar olmalarına dikkat edilmelidir.
Projelerin başvuru sahibi kurumun ve hedef kitlenin ihtiyaçlarına dayalı ve özgün bir şekilde hazırlanması gerekmektedir. Mükerrer finansmana neden olabilecek, birbirine benzer projeler değerlendirme aşamasında elenebilecektir. Başvuru sahiplerinin projelerini kendilerinin hazırlaması, başvuru öncesi herhangi bir kişi veya firma ile proje uygulamasını bağlayıcı ve/veya proje uygulamasının tamamını veya bir kısmını üçüncü taraflara devreden her türlü düzenlemeden kaçınmaları gerekmektedir.
Detaylı bilgi için Teklif Çağrısı ve Program Rehberi mutlaka okunmalıdır.
Okul Eğitimi alanında faydalı link ve dokümanlar ile Sıkça Sorulan Sorulara ulaşmak için tıklayınız.